Express Delivery

"Success story TNT Express Worldwide "

Basesoft Solutions BV
Herengracht 564
1017 CH Amsterdam
Nederland

Tel. + 31(20)6847087  
E: info@basesoft.com

TNT Logo



Express Delivery: TNT
IQuest voor TNT Express Wereldwijd
TNT Express is een van de top 4 leveranciers van global express diensten in de wereld. TNT levert op aanvraag stipte levering van documenten, pakketten en vracht.

Klik hier voor de Business case van TNT Express

Hoge reductie van handling en kosten
TNT express wereldwijd gebruikt IQuest om periodiek van klanten de loyaliteit te meten in meer dan 52 verschillende talen. Via internet en papier worden periodiek de meningen van meer dan 350.000 klanten verzameld. De resultaten worden door IQuest van Basesoft Solutions verwerkt. IQuest heeft de doorlooptijd en kosten voor de TNT klanten tevredenheids onderzoeken verminderd.

Direct Online feedback
De in IQuest gemaakte rapportages en analyses bieden TNT waardevolle informatie over hoe TNT’s klanten service door de klanten worden beoordeeld. Door het gebruiksgemak en de realtime rapportages krijgt TNT snel inzicht in de prestaties en de groei van de individuele landen waar TNT opereert. Met deze informatie kan het management de kwaliteit van TNT klantenservice wereldwijd managen en bijsturen.

Mystery Shopper
Deze online applicatie en benchmarking oplossing is ontwikkeld met als doel de klanten service wereldwijd te meten. TNT kan rapportages inzien op wereld, regionaal, landelijk en op depotniveau. Door middel van grafieken en tabellen kunnen de KPI's worden geanalyseerd en gebenchmarked. 

De online oplossing is: flexibel, eenvoudig te gebruiken en een middel voor het management om snel inzicht te krijgen in de KPI's. TNT management kan door de  drill-down functionaliteit de details bekijken en op basis van tabellen en grafieken de klanten service monitoren op wereld-, regio-, landelijk en depotniveau.

Customer Loyalty Measurement
Deze online oplossing wordt gebruikt om het mogelijk te maken meer dan 350.000 online onderzoeken te versturen aan TNT klanten over de hele wereld. De resultaten worden geanalyseerd en gebenchmarked en grafisch weergegeven bestemd voor TNT Customer Service Managers en Country managers. Het is ook beschikbaar via TNT Intranet.

Service Recovery
Financiële en andere complexe data over Service Recovery worden verzameld en geanalyseerd door de Service Recovery benchmarking toepassing gebouwd door Basesoft Solutions voor TNT Werldwijd.

Bovenstaande oplossingen zijn hulpmiddelen en spelen een belangrijke rol bij het managen van de klanten service van TNT Express wereldwijd.

Over TNT
TNT Express is Europees marktleider op het gebied van wereldwijde koerier- en express diensten voor de zakelijke markt. Wekelijks vervoeren de 75.000 medewerkers van TNT via een wereldwijd netwerk 4,4 miljoen express pakketten, documenten en vracht naar meer dan 200 landen.